Saturday, December 20, 2014

Pesta di kost saya = Party at my kost

December 2014

BAHASA
Pada semalam minggu yang lalu, kost ibu saya, Ibu Sri, diajak saya ke pesta untuk orang dari tempat kerjanya. Kira-kira 20 orang datang. Untuk makan, ada ikan, udung, cumi-cumi yang seluruh, dan juga terung yang seluruh, yang semua dimasak di bara api. Untuk sayuran, saya makan salat membuat dengan buah segera yang pedas, dan juga kacang panjang yang campur dengan bahan lain yang potong-potong sangat halus. Ada tiga macam sambal - kecup, tomat, dan juga mangga yang sangat pedas! Sesudah itu, ada pisang goreng, salat buah termasuk lychee yang dengan menyegarkan. Juga ada bungkus daun adat. Setiap bungkus dikandung bentuk berwarna putih yang diisi dengan gula merah dan kelapa.
Saya bertemu dengan orang-orang yang ramah dan makan banyak makanan enak. Beruntung, gemuruh dan petir yang sudah ramalan untuk sore tidak tiba. 

ENGLISH
One night last week my kost landlady, Ibu Sri, invited me to a party for people from her workplace. About 20 people came. To eat there was fish, prawn, whole squid, and also whole eggplant, all cooked on BBQ. For vegetables, I ate spicy fresh fruit salad, and also long beans which were mixed with other finely chopped  ingredients. There were three types of sambal - ketchup, tomato, and also mango which was very spicy! After that, there was fried banana, refreshing fruit salad including lychees. Also there were traditional leaf packets. Each packet contained a white shape which was filled with red sugar and coconut.
I met with friendly people, and ate much delicious food. Fortunately, the thunderstorm which was forecast for the evening did not arrive.

2 comments:

Post a Comment